2012. december 9., vasárnap

Bagatellek

Decemberi kis szómuzsika az apróságokról
( A bagatellek,olyan kis játékos zenedarabok, amelyek játstzi könnyedségről, ötltekről, vágyakról szólnak.Én ezt most a szavakkal játszom, kis történetekben!)
Tulajdonképpen nem történik semmi, csak megy a nagy kerék körbe, ahogy az élet rendje kívánja. Senki nem tud semmi pontosat a lényegről, az életről, a létről, csak hányódunk ide-oda. Valami törvény azért mégis van, mert ha távlatból nézzük a történéseket, akkor látszik a rend vagy minek is nevezzem.
A kis dolgokat is becsüld, mert abban mind gyémántszemcsék vannak.
1. Reggeli zene:
December, s lám megérkezett hozzánk is a hó. A széncinege éppen fázik egy meggyfaágon.Arra ébredtem, hogy köröttem fehér minden. Kinéztem s  valóban hófehér. Ez most csodaszép, de nemsokára jönnek az autók, hókotrók, lapátos emberek, s elrendezik a havat. Persze a város ezt kívánja, hogy a hó ne ott legyen,. ahol nekünk útban van. Máshol legyen. Mi átrendezzük. 
Azt gondoltam ez a zene most olyan lágy hangzású zongorafutamokból fog állni, hogy ébredjek, simogassanak, illatokat idelopjanak. Úgy indult, de aztán itt ott beledübörögtek ezek azok. Most egy egy furulyaszó dallama úszik köröttem, kinyitottam az ablakot, hadd szellőzzön egy kicsit, s a dal szálljon- szálljon Orosháza fölé. Orosháza fölött furulyaszó lágy dallamai lebegnek..
S aztán eszembe jut , hogy ezt már egyszer átéltem. De hol?

2.  Hópelyhek tánca 
Hullnak hullnak apró pelyhek
Fehér szirmok, 

Hó borít mindent. Lásd itt.

Nincsenek megjegyzések: